Hyundai dezvaluie viziunea privind utilizarea roboticii atat in lumea reala, cat si in metaverse, in cadrul Consumer Electronics Show (CES) 2022. Evenimentul se desfasoara in Las Vegas, in perioada 5 - 7 ianuarie.
Avand la baza tema „Expanding Human Reach”, cu aceasta ocazie vor fi prezentate diferite solutii care vor influenta mobilitatea viitorului prin intermediul roboticii, depasind granitele mijloacelor de transport conventionale.
Robotica reprezinta o componenta esentiala in cadrul procesului de transformare Hyundai intr-un furnizor de solutii inteligente de mobilitate. Un pas important in vederea indeplinirii acestui obiectiv a fost si achizitia Boston Dynamics, care a contribuit la consolidarea pozitiei Hyundai in domeniul roboticii avansate. In viziunea companiei, robotica si mobilitatea sunt strans legate prin accelerarea dezvoltarii reciproce. Aceasta sinergie va contribui la asigurarea progresului omenirii, pornind de la un ecosistem bazat pe robotica de tip Mobility of Things (MoT).
Noul concept „Metamobility” va contribui la consolidarea rolului mobilitatii in realitatea virtuala (VR) si va permite utilizatorilor sa depaseasca limitele fizice ale miscarii in spatiu si timp. De asemenea, Hyundai prezinta viziunea privind rolul robotilor in calitate de intermediari intre lumea reala si spatiile virtuale. Spre deosebire de actuala tendinta din realitatea virtuala, in care experientele utilizatorilor nu se reflecta in lumea reala din cauza limitarilor tehnologice, utilizatorii metaverse vor putea implementa modificarile in lumea reala cu ajutorul roboticii si a tehnologiei „digital twin”, o reprezentare virtuala a unui obiect, loc sau proces real, care va fi posibila prin dezvoltarea tehnologiei senzorilor si a actuatoarelor. De exemplu, atunci cand un utilizator acceseaza din metaverse o copie virtuala a domiciliului sau, va putea sa hraneasca sau sa mangaie un animal de companie din Coreea, cu ajutorul unui robot avatar. Astfel, utilizatorii vor beneficia de experiente din lumea reala cu ajutorul realitatii virtuale.
·Vizitatorii vor avea ocazia de a descoperi la standul Hyundai:
- Noul concept „Metamobility” - depaseste limitele miscarilor fizice pentru a impulsiona schimbarea in lumea reala; se estimeaza ca diferentele intre solutiile de mobilitate ale viitorului se vor estompa prin utilizarea pe scara larga a roboticii, cum ar fi inteligenta artificiala si condusul autonom. Exploreaza diferite solutii de mobilitate; automobilele sau UAM vor oferi acces in metaverse;
- Noul concept „Mobility of Things” (MoT) – obiectele pot deveni mobile cu ajutorul robotilor;
- Platformele modulare Plug & Drive (PnD) si Drive & Lift (DnL) - solutii pentru ecosistemul nelimitat MoT;
- La standul Hyundai vor fi prezentate diferitele aplicatii ale modulelor PnD si DnL, printre care dispozitivul Mobile Eccentric Droid (MobED), respectiv robotii Spot® si AtlasTM realizati de catre Boston Dynamics.
„Hyundai utilizeaza puterea robotilor pentru a realiza lucruri extraordinare. Conturam noi solutii de mobilitate prin intermediul roboticii avansate si extindem solutiile noastre de mobilitate la Metamobility”, a declarat Euisun Chung, Executive Chair - Hyundai Motor Group. „Aceasta viziune va asigura progresul omenirii si libertate nelimitata de miscare.”
„Prefiguram un viitor in care robotii reprezinta mai mult decat instrumente pentru indeplinirea unor sarcini”, a declarat Marc Raibert, fondatorul si directorul Boston Dynamics. „Credem intr-un viitor in care robotii devin parteneri utili si de incredere in viata noastra.”
Parteneriatul Hyundai si Boston Dynamics evidentiaza un viitor in care oamenii si robotii lucreaza impreuna pentru imbunatatirea sigurantei, a productivitatii si a calitatii vietii. De exemplu, costumele robotice Hyundai (dispozitivele VEX si CEX) si robotul Spot® Boston Dynamics sustin industria si alte aplicatii, chiar si misiunile de cautare si salvare.
La standul Hyundai din cadrul CES 2022 vor fi prezentate diferitele aplicatii ale modulelor PnD si DnL, printre care dispozitivul Mobile Eccentric Droid (MobED), respectiv robotii Spot® si AtlasTM realizati de catre Boston Dynamics. De asemenea, in zona metaverse vizitatorii pot experimenta lumea virtuala, pot crea avataruri si pot relationa cu acestea. Totodata, acestia au ocazia de a participa la diferitele programe Hyundai, cum ar fi demonstratiile cu roboti.
Pentru cele mai noi modele din gama Hyundai, vă invităm la showroom pe Șos. Păcurari, Nr. 177.