Noua Dacia Jogger Hybrid

JOGGER HYBRID 140: Primul model Dacia cu motorizare hibridă

La un an de la lansare, Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi. Jogger HYBRID 140, primul model Dacia cu motorizare hibridă, va fi disponibil în curând în rețeaua comercială. Jogger : un vehicul de familie polivalent și robust. Motorizarea HYBRID 140: o tehnologie performantă și fiabilă.

JOGGER, un model de succes

La mai puțin de un an de la lansarea sa comercială, în martie 2022, Dacia Jogger înregistrează deja 83.000 de comenzi și peste 51.000 de înmatriculări în întreaga lume. Succesul noului model de familie al mărcii Dacia este ilustrat de plasarea sa pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute vehicule de segment C (exceptând clasa SUV) către clienții persoane fizice din Europa. Din totalul vânzărilor, 2/3 sunt reprezentate de motorizarea mixtă benzină-GPL (ECO-G 100) și tot 2/3 din vânzări sunt reprezentate de versiunea cea mai echipată a gamei. Totodată, 55% din clienții Jogger au ales versiunea cu 7 locuri. 

Jogger inaugurează motorizarea hibridă în gama Dacia oferind o putere combinată de 140 CP și un nivel redus al consumului și al emisiilor de CO2. Ansamblul de propulsie este alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,6l și 90 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune) și dintr-o cutie de viteze automată electrificată, cu 4 trepte dedicate blocului termic și alte două, celui electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.

Jogger HYBRID 140 se adresează clienților aflați în căutarea unui vehicul spațios și polivalent, adaptat atât unei utilizări în traficul urban, cât și traseelor lungi și activităților în aer liber. În plus, modelul oferă o tehnologie modernă care asigură un demaraj sistematic în mod 100 % electric și un cuplu motor disponibil imediat, care permite accelerări energice. Noile versiuni hibride reiau toate atuurile modelului de bază: atât spațiul disponibil pentru ocupați cât și volumul de încărcare rămân neschimbate. Acest lucru se datorează faptului că încă din faza de proiectare arhitectura vehiculului a fost gândită pentru a integra bateria de tracțiune specifică motorizării hibride. Bateria este instalată sub planșeu, în locul roții de rezervă, așa cum este cazul rezervorului GPL în cazul motorizării ECO-G 100. Frânarea regenerativă, capacitatea înaltă de recuperare a energiei caracteristică bateriilor de 1,2 kWh, la care se adaugă randamentul cutiei automate, oferă:

▪ Posibilitatea de a rula în oraș în mod 100% electric până la 80% din timp.

▪ Reducerea consumului cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea stilului de șofat).

Tracțiunea 100% electrică în momentul demarajului și transmisia automată oferă modelului Jogger un confort ridicat în utilizare. Bateria se încarcă în mers în etapele de frânare și de decelerare. Autonomia versiunii Jogger HYBRID 140 este de peste 800 km (în ciclu mixt omologat WLTP).